SafeTeam

Användning för besökare

Din besökare kan via intercom-enheten bläddra fram dig i den inlagda mottagarlistan för att sedan ringa upp dig via den inbyggda porttelefonen.

Användning för medlem

När en besökare ringer dig på porttelefonen visas telefonnummer 0738–681119.

Välj om du vill svara eller avböj samtalet. Om du svarar kan du börja kommunicera med besökaren som om de ringde till dig direkt.

Vill du släppa in personen trycker du på "5" på din mobil.

Det är rekommenderat att du sparar ovan telefonnummer som "Porttelefon" i din mobil.

Tänk på att inte släppa in obehöriga!

Ändring av mottagarlistan

Om du önskar ändra, lägga till eller ta bort telefonnummer i mottagarlistan mejlar du styrelsen på [email protected]. Uppge ditt tresiffriga lägenhetsnummer samt önskad ändring. För att lägga till en ny kontakt i porttelefonens mottagarlista ange för- och efternamn samt telefonnummer till den nya kontakten.

Ändring av mottagarlistan kostar 200 kr.

Beställning av ny passerbricka

Om du önskar beställa nya passerbrickor mejlar du styrelsen på [email protected]. Glöm inte att ange ditt tresiffriga lägenhetsnummer!

Beställning av ny passerbricka kostar 200 kr/passerbricka.

Varje lägenhet skall minst ha tre passerbrickor och varje lägenhet tillåts max fyra aktiva passerbrickor.

Borttappad passerbricka

Om du har tappat bort en passerbricka anmäler du detta till styrelsen.

Mobiloperatörer

Valfri svensk operatör skall fungera utan bekymmer.

Felanmälan

Fungerar inte din passerbricka? Fungerar det inte att ringa upp till ditt telefonnummer enligt mottagarlistan? Eller upplever du andra typer av fel relaterat till passersystemet? Felanmäl genom att mejla styrelsen på [email protected]. Glöm inte att ange ditt tresiffriga lägenhetsnummer!